Homestay Tambun Tulang Arau Perlis

Kepakaran kami adalah menyediakan penginapan terbaik melalui penginapan homestay kepada anda yang inginkan penginapan yang selesa & menyenangkan.Pakej kami tawarkan bermula dari rumah teres 2 bilik (RM120) rumah teres 3 bilik (RM150) rumah teres 5 bilik (RM250) untuk keselesaan anda. Tempahlahlah sekarang! whatsapp / call : 0174696110 Che Eina

Tuesday, May 20, 2014

Aku seekor kucing..@ Homestay Tambun Tulang


Salam semua..

Ramai orang luar yang suka datang ke Perlis Indera Kayangan kerana ingin bershopping di Padang Besar dan Wang Kelian. Ini adalah kerana barang-barang yang dijual mempunyai harga yang murah dan pelbagai pilihan malah cantik dan berjenama. Ramai sedara mara dan kawan-kawan saya terutamanya kaum wanita datang ke Perlis semata-mata untuk bershopping di  Padang Besar untuk membeli perhiasan wanita seperti Brooch tudung, gelang, rantai dan sebagainya. Katanya di Padang Besar, broochnya mempunyai kualiti yang baik dan murah. Ini dapat dilihat melalui batu permata yang cantik dan berkilau. Bagi saya pula, saya tak berminat dengan barang-barang ini, saya berminat dengan makanan..heheheh..Itu pasal badan saya makin sihat dan besar..
Brooch (gambar hiasan)
Alkisahnya, ada seorang pelawat homestay membeli brooch dan tertinggal di homestay. Brooch pun mahal dan teramatlah cantik. So, dia call saya untuk carikan brooch tersebut dan katanya dia tertinggal dalam plastik dan telah dibuang ke dalam tong sampah kerana terlupa dan bercampur dengan sampah-sampah yang lain. Katanya klu brooch tersebut dijumpai dia nak hadiahkan kepada saya. Amboih, mulianya hati pelawat nih..kembang jantung saya dibuatnya So, saya tanya En. Wan, my hubby..dia bgtau toksah amik barang orang..bagi balik! nanti pi Padang Besar beli 50 brooch bagi..huhuuu..syoknyer ada suami yang baik hati!

So, jadilah misi saya sebagai seekor kucing selongkar tong sampah..

Rupanya bukan senang untuk menjadi kucing berpangkat polis  nih, kena selongkar sampah satu persatu. Lagi satu cabaran, barang yang dicari teramatlah kecil, jenuh perasing sampah satu persatu dan baunya toksah habarlah kan. Nasib baik sampah ni sehari aje, klu seminggu alamaknya pengsan saya dibuatnya. 

Setelah selongkar hampir setengah jam dengan menahan bau yang hampir pengsan beserta peluh jantan betina yang keluar di badan, akhirnya barang yang dicari dijumpai..
Brooch di dalam sampul yang masih berkeadaan elok

Cantik tak? Inilah sebab kenapa ramai pelancong datang ke Perlis antaranya sebab shopping brooch yang cantik berkilau..

Brooch tersebut dimasukkan ke dalam pos ekspes untuk dihantar tetapi telah direject oleh kerani pejabat pos, Katanya sampul pos ekspres hanyalah untuk menghantar dokumen sahaja. Minta maaf cikgu (pemilik brooch), saya lambat pos brooch tersebut kerana kekangan masa dan pelbagai masalah timbul..

Nasib baik saya mempunyai simpanan lebihan sampul pos laju. Harap-harap  barang tersebut selamat sampai kepada pemiliknya.



Homestay rumah 2 bilik

Homestay rumah 3 bilik
Hubungilah sekarang untuk tempahan homestay!:
Pn. Zairina   - 0174696110

Check In 2.00 petang, Check Out 12.00 tgh hari

0 comments:

Post a Comment

© Homestay Tambun Tulang Arau Perlis, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena