Homestay Tambun Tulang Arau Perlis

Kepakaran kami adalah menyediakan penginapan terbaik melalui penginapan homestay kepada anda yang inginkan penginapan yang selesa & menyenangkan.Pakej kami tawarkan bermula dari rumah teres 2 bilik (RM120) rumah teres 3 bilik (RM150) rumah teres 5 bilik (RM250) untuk keselesaan anda. Tempahlahlah sekarang! whatsapp / call : 0174696110 Che Eina

Monday, May 11, 2015

Masalah paip bocor akhirnya selesai

Salam semua,

Alhamdulillah,

Selama seminggu kami berpening-pening dengan masalah paip air bocor di lantai di rumah homestay 3 bilik. Kenapa tunggu seminggu? sebab nak berpikir-pikir cari jalan penyelesaian dan ada sebahagian customer yang masuk homestay jadi tak sempat nak buat pembaikan. Masalah terjadi apabila air bocor pada waktu malam kerana tekanan tinggi pada waktu malam. 

Dok pikir penyelesaian nak wat gena samada nak buat paip baru ka dan berhabis RM1400.00++ atau nak korek lantai tapi tai rumah pasti akan rosak.

Setelah berpikir balik dan redha kepada Allah. Akhirnya kami sepakat ambil keputusan korek lantai sebab  kalu buat paip baru akan jejaskan rumah sebab nak kena tebuk sana sini, kalu paip naik atas syiling, tekananan air akan menjadi lebih rendah.

Jadi, telefon tukang paip Mr. Vellu dan operasi mengorek pun bermula. Alhamdulillah, operasi berakhir sekerat hari sahaja. Tq Vellu coz you selalu tolong kami berkaitan paip samada paip tersumbat, paip bocor dan sebagainya dan caj yang dikenakan pun berpatutan.

Seminggu berlalu, calling Mr Vellu lagi maklumkan masalah paip tersumbat di bilik air  di homestay 2 bilik. Mr. Vellu and the geng sampai, melakukan kerja pam di paip yang tersumbat dalam 10 minit dan akhirnya terkeluarlah segala benda-benda seperti berus gigi, rambut dan habuk benang baju.

 Alhamdulillah. masalah selesai

Inilah tempatnyer air bocor sambil diperhatikan oleh Vellu

Tugas-tugas mengorek dijalankan

# Moral of the story:
Bukan senang untuk buat homestay oi..ada banyak kos penyelenggaraan. Susah senang business homestay.





Homestay Tambun Tulang Arau Perlis (rumah 3 bilik)

Tempahlah homestay sekarang!
Wan (0124197357)
Eina (0174696110)

Check In 2.00 petang, Check Out 12.00 tgh hari

[Kami alu-alukan rombongan bas ke Homestay Tambun Tulang Arau Perlis. Selain homestay kami iaitu Homestay Tambun Tulang Arau Perlis, terdapat 2 buah homestay pemilik lain iaitu Homestay Adnin (homestay rumah teres 2 bilik) dan Homestay Mahsuri (homestay rumah teres 3 bilik)  berdekatan untuk keselesaan anda sekiranya anda adalah rombongan bas tersebut. Tq

0 comments:

Post a Comment

© Homestay Tambun Tulang Arau Perlis, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena