Homestay Tambun Tulang Arau Perlis

Kepakaran kami adalah menyediakan penginapan terbaik melalui penginapan homestay kepada anda yang inginkan penginapan yang selesa & menyenangkan.Pakej kami tawarkan bermula dari rumah teres 2 bilik (RM120) rumah teres 3 bilik (RM150) rumah teres 5 bilik (RM250) untuk keselesaan anda. Tempahlahlah sekarang! whatsapp / call : 0174696110 Che Eina

Tuesday, February 17, 2015

Panorama indah di Gua Kelam Perlis

Salam semua,

Pada 16 Februari 2015 yang lalu saya berkesempatan untuk melawat di Gua Kelam Perlis atas urusan kerja untuk melihat tempat-tempat menarik di sana. Ini adalah kerana Gua Kelam merupakan tempat destinasi Hari Keluarga PNMPerlis 2015 yang akan berlangsung pada 1 March 2015. Gua Kelam merupakan tempat menarik yang perlu dilawati di negeri Perlis. Ianya turut dikatakan bersejarah kerana Gua Kelam terkenal kepada umum bermula dengan penemuan bijih timah bermutu tinggi di dalam gua oleh pelombong-pelombong cina di pertengahan abad yang lalu. Menurut sejarah, nama Gua Kelam adalah gelaran yang telah diberikan oleh pelombong-pelombong bijih sempena kegelapan yang wujud di dalam gua itu sendiri. Pelombong-pelombong terpaksa menggunakan lampu karbid untuk menerangi kawasan dalam gua sepanjang menjalankan aktiviti mengeluarkan bijih timah. 

Jom layan gambar..
Gua Kelam

Pos pengawal kaunter tiket

tempat perkhemahan dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti surau, tandas, tempat rehat dan sebagainya


Lawatan sepanjang Gua Kelam

sesuai untuk memancing

Laluan pejalan kaki

laluan titi untuk seberang sungai


air sungai yang mengalir

Sungai yang menghijau



sesuai untuk mandi manda


Tempat untuk beristirehat

Pelbagai tanaman pokok bunga menghiasi taman

Pemandangan di dalam gua..


Homestay Tambun Tulang Arau Perlis (rumah 2 bilik)

Homestay Tambun Tulang Arau Perlis (rumah 3 bilik)

Hubungilah sekarang untuk tempahan homestay!:
Pn. Zairina   - 0174696110

Check In 2.00 petang, Check Out 12.00 tgh hari

[Kami alu-alukan rombongan bas ke Homestay Tambun Tulang Arau Perlis. Selain homestay kami iaitu Homestay Tambun Tulang Arau Perlis, terdapat 2 buah homestay pemilik lain iaitu Homestay Adnin (homestay rumah teres 2 bilik) dan Homestay Mahsuri (homestay rumah teres 3 bilik)  berdekatan untuk keselesaan anda sekiranya anda adalah rombongan bas tersebut. Tq





0 comments:

Post a Comment

© Homestay Tambun Tulang Arau Perlis, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena